איך בונים ניוזלטר - לגמרי לבד ולגמרי חינם

איך ליצור ניוזלטר עם מיילצ'ימפ?

מדריך פרקטי ליצירת ניוזלטר במיילצ'ימפ

רגע... מה זה בכלל ניוזלטר?

ניוזלטר הוא  דרך מצויינת לבעלי עסקים לתקשר עם הלקוחות באמצעות המייל. ניוזלטר הוא מייל המכיל מסר או מספר מסרים ולרוב יסתיים בפעולה שנרצה שהגולש ייבצע, לדוגמה: רכישת מוצר, השארת פרטים, כתיבת ביקורת וכו’…
בעלי עסקים גדולים לרב שולחים ניוזלטר באופן קבוע אחת לשבוע או לחודש ויש כאלה השולחים ניוזלטר ללקוחותיהם, כאשר התווסף מוצר או שירות חדש לעסק או לחברה.

הפצת ניוזלטרים באופן קבוע ובאמצעות רשימות תפוצה היא ערוץ דיגיטלי שיווקי מומלץ ביותר, המאפשר לנו להיות בקשר ישיר ועקבי עם הלקוחות שלנו ולא פחות חשוב – עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

ישנן המון מערכות המאפשרות שליחה והפצה של ניוזלטר – אלו נקראות מערכות דיוור.

מיילצ’ימפ היא תוכנת דיוור מ-ע-ו-ל-ה! שתעשה עבורנו בדיוק את זה. היא מיועדת לשליחת מיילים לכמות לקוחות גדולה של לקוחות בצורה אוטומטית. זוהי מערכת ידידותית וקלה לשימוש, היא מכילה הרבה מאפיינים פרקטיים ומתאימה לבעלי עסקים קטנים ולחברות גדולות.
מיילצ’ימפ מאפשרת שימוש חינמי במערכת עד 2000 מנויים, כך שהרבה בעלי עסקים קטנים יכולים להנות ממנה בגרסה החינמית.

שלב 1 - יצירת חשבון במיילצ'ימפ

בשלב הראשון ניכנס לאתר מיילצ’ימפ: www.mailchimp.com אם כבר יש לך חשבון מוגדר- עברי ישירות לשלב הבא >
נלחץ על כפתור sign up free

נמלא את הפרטים של בעל החשבון:אי מייל, שם משתמש וניצור סיסמה.

לאחר ההרשמה תקבל מייל לצורך אקטיבציה. אר ללחוץ על הפתור Activate Account

יש לבחור בתוכנית הרצוייה. התוכנית החינמית תענה על צרכים של הרבה מאד עסקים. כאמור עד 200 מנויים. בהמשך תמיד יהיה ניתן להרחיב את החבילה.

איך בונים ניוזלטר בחינם- חבילות לבחירה

בשלב הזה המיילצ’ימפ יבקש ממך לספר קצת על עצמך ועל העסק, כדי שהוא יוכל להציע לך את הניוזלטרים הרלוונטים לך ביותר. הנה שאלה לדוגמה:

סיימנו להגדיר את החשבון! השלב הבא הוא ללחוץ על Design an email

שלב 2 - עיצוב ובניית הניוזלטר

1. בחירת תבנית
ניתן לבחור תבנית לפי סוג הפנייה שאנו רוצים ליצור:
למכור מוצר | להודיע הודעה | לספר סיפור | מעקב | חינוך

ניתן גם לבחור תבנית לפי מבנה הדף שאנו רוצים ליצור:ניוזלטר עם עמודה אחת, שתי עמודות, רוחב מסך מלא /רגיל וכו…

בדוגמה : אני בחרתי במבנה שנקרא Make an Announcement, כל אחד ייבחר בתבנית שמתאימה למסר שלו.

בכל תבנית שנבחר הרעיון הוא זהה:
התבנית מחולקת למקטעים שנקראים: Blocks.

כל Block ניתן לערוך, לשכפל או למחוק בצורה ידידותית ופשוטה.

על מנת לערוך את הBlock נלחץ על סמל העיפרון.

מבנה של בלוקים בעריכת ניוזלטר מיילצימפ

לחיצה על כל בלוק תפתח לנו את האפשרויות שלו להחלפת תמונה/ טקסט, שינוי פונטים, גדלים וצבעוניות. בסרטון הבא אדגים בחירה של תבנית לניוזלטר והזנת התוכן והעיצוב לניוזלטר:

שלב 3 - הגדרות אחרונות לפני שליחה

 1. TO: למי אני רוצה לשלוח את הניוזלטר?

במקרה ויש לנו רשימת תפוצה קיימת בקובץ אקסל בפורמט CSV , נבחר באפשרות הראשונה ונעלה את הקובץ לתוך המערכת.

במקרה ואנחנו עסק חדש ואין לנו רשימת תפוצה נבחר באפשרות השנייה ונעתיק את המיילים שאנחנו רוצים לשלוח אליהם את הדיוור.

נגדיר את שם השולח, מייל השולח ונושא המייל

שלב 4 - שולחים ונהנים

כל הכבוד! סיימנו לבנות את הניוזלטר הראשון שלנו.
נאשר את הקמפיין ונבחר האם לשלוח אותו כעת או במועד אחר בהמשך.

בהמשך אפשר גם לבדוק סטטיסטיקות וביצועים לניוזלטר שנשלח. כמו לדוגמה: כמה משתמשים פתחו את המייל, כמה קראו את המסר וכמה הקליקו על הלינק.


שליחת ניוזלטר במיילצ'ימפ

רוצה לקבל עוד טיפים שווים ישירות למייל?

הסטודיו של רחלי
הוא בית לעיצוב וקידום מותגים ברשת. סטודיו שילווה אותך לאורך כל הדרך.

רוצה לקבל טיפים שווים ישירות למייל?

מה את עושה פה כל היום?

מאמרים נוספים

שיפור מהירות לאתר

אם אתם חושבים שמהירות האתר שלכם אינה חשובה, אתם עושים טעות גדולה. אתם אולי לא מודעים לכך אבל עיכוב של שנייה בזמן טעינת הדף מניב אחוזי צפיה נמוכים בדפים, ירידה גם בשביעות רצון הלקוחות, והכי חשוב להפסד שלכם באחוזי ההמרות. לכן ככל שלאתר שלכם ייקח כמה שניות נוספות לטעינה, הרי

קרא עוד >>
הפסיכולוגיה מאחורי מצגות פאאור פוינט - הסטודיו של רחלי

הפסיכולוגיה מאחורי מצגות פאאור פוינט

דייוויד פיליפס השבדי באירוע טד, מסביר בצורה קלילה והומוריסטית על מספר עקרונות בסיס בניית מצגת פאוור פוינט:
לדוגמה- כמות מסרים בשקף
כל שקף במצגת צריך להכיל מסר אחד בלבד! ניסיון להעביר יותר ממסר אחד, ישבש את העברת כלל המסרים.

קרא עוד >>
עיצוב מצגות

עיצוב מצגת בתחום התיירות

Day Tripper עיצוב מצגת משקיעים – פיתוח אפליקציה חיפשתי מישהו שיעזור לי בהכנת מצגות ללקוחות שלי, מישהו שיודע לתרגם מסרים עסקיים וכלכליים למצגת פשוטה וקליטה, כזאת שמספיק מבט אחד בשקף כדי להבין את המסר. בעבודה המשותפת מצאתי שרחלי היא כל מה שחיפשתי ועוד הרבה יותר. הניסיון הרב שלה בהכנת מצגות

קרא עוד >>