איך בונים ניוזלטר - לגמרי לבד ולגמרי חינם
מדריך פרקטי ליצירת ניוזלטר במיילצ'ימפ
רגע... מה זה בכלל ניוזלטר?
ניוזלטר הוא דרך מצויינת לבעלי עסקים לתקשר עם הלקוחות באמצעות המייל. ניוזלטר הוא מייל המכיל מסר או מספר מסרים ולרוב יסתיים בפעולה שנרצה שהגולש ייבצע, לדוגמה: רכישת מוצר, השארת פרטים, כתיבת ביקורת וכו'…
בעלי עסקים גדולים לרב שולחים ניוזלטר באופן קבוע אחת לשבוע או לחודש ויש כאלה השולחים ניוזלטר ללקוחותיהם, כאשר התווסף מוצר או שירות חדש לעסק או לחברה.
הפצת ניוזלטרים באופן קבוע ובאמצעות רשימות תפוצה היא ערוץ דיגיטלי שיווקי מומלץ ביותר, המאפשר לנו להיות בקשר ישיר ועקבי עם הלקוחות שלנו ולא פחות חשוב – עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
ישנן המון מערכות המאפשרות שליחה והפצה של ניוזלטר – אלו נקראות מערכות דיוור.
מיילצ'ימפ היא תוכנת דיוור מ-ע-ו-ל-ה! שתעשה עבורנו בדיוק את זה. היא מיועדת לשליחת מיילים לכמות לקוחות גדולה של לקוחות בצורה אוטומטית. זוהי מערכת ידידותית וקלה לשימוש, היא מכילה הרבה מאפיינים פרקטיים ומתאימה לבעלי עסקים קטנים ולחברות גדולות.
מיילצ'ימפ מאפשרת שימוש חינמי במערכת עד 2000 מנויים, כך שהרבה בעלי עסקים קטנים יכולים להנות ממנה בגרסה החינמית.
שלב 1 - יצירת חשבון במיילצ'ימפ
נמלא את הפרטים של בעל החשבון:אי מייל, שם משתמש וניצור סיסמה.
יש לבחור בתוכנית הרצוייה. התוכנית החינמית תענה על צרכים של הרבה מאד עסקים. כאמור עד 200 מנויים. בהמשך תמיד יהיה ניתן להרחיב את החבילה.
בשלב הזה המיילצ'ימפ יבקש ממך לספר קצת על עצמך ועל העסק, כדי שהוא יוכל להציע לך את הניוזלטרים הרלוונטים לך ביותר. הנה שאלה לדוגמה:
סיימנו להגדיר את החשבון! השלב הבא הוא ללחוץ על Design an email
בדוגמה : אני בחרתי במבנה שנקרא Make an Announcement, כל אחד ייבחר בתבנית שמתאימה למסר שלו.
בכל תבנית שנבחר הרעיון הוא זהה:
התבנית מחולקת למקטעים שנקראים: Blocks.
כל Block ניתן לערוך, לשכפל או למחוק בצורה ידידותית ופשוטה.
על מנת לערוך את הBlock נלחץ על סמל העיפרון.
לחיצה על כל בלוק תפתח לנו את האפשרויות שלו להחלפת תמונה/ טקסט, שינוי פונטים, גדלים וצבעוניות. בסרטון הבא אדגים בחירה של תבנית לניוזלטר והזנת התוכן והעיצוב לניוזלטר:
נגדיר את שם השולח, מייל השולח ונושא המייל
שלב 4 - שולחים ונהנים
כל הכבוד! סיימנו לבנות את הניוזלטר הראשון שלנו.
נאשר את הקמפיין ונבחר האם לשלוח אותו כעת או במועד אחר בהמשך.
בהמשך אפשר גם לבדוק סטטיסטיקות וביצועים לניוזלטר שנשלח. כמו לדוגמה: כמה משתמשים פתחו את המייל, כמה קראו את המסר וכמה הקליקו על הלינק.