10 אלמנטים חובה לאתר החדש שלך

10 אלמנטים שחייבים להופיע באתר שלך

אם אתה בעל עסק שחושב לבנות אתר חדש או לשדרג את האתר הקיים שלך, בדיוק עבורך כתבתי את "המדריך לאתר הראשון שלי". המדריך ייתן לך מושג מאיפה להתחיל? מה חשוב לכלול כמעט בכל אתר ואתר?

חלק א' – 10 דברים שאתה חייב שיופיעו באתר שלך. מתחילים.

1. לוגו
כנראה הדבר הכי ברור, אבל חייב להזכיר את זה. הלוגו שלך צריך להופיע בצורה ברורה בחלק העליון של הדף. באתר בעברית – הלוגו יופיע לרב בצד ימין או במרכז ובאתר באנגלית , ניחשתם נכון – לרב יופיע הלוגו בצד שמאל או במרכז. כדאי שלחיצה על הלוגו תהווה קישור לדף הבית.
2.תפריט ניווט

תפריט הניווט הוא מה שמאפשר לנו להתמצא ולשוטט באתר. זוהי הדרך של המשתמשים למצוא אינפורמציה בתוך האתר. הקפידו שהדפים והקטגוריות החשובים ביותר – יהיה נגישים וכתובים בצורה ברורה בתפריט הניווט. אל תעמיסו יותר מידי על התפריט זה עלול לבלבל את המשתמש.
תפריט גדול או קטן, נפתח או לא – הכל תלוי בהתאם לסוג העסק וכמות השירותים שלך. חשוב שיהיה ברור ונעים לקריאה. 

חשוב!
שימו לב שהנראות של התפריט שונה בתצוגה ממחשב שולחני/נייד לבין הסמארטפון.
הקפידו להתייחס לשניהם.

תפריט ניווט באתר מותאם לגלישה מהסמארטפון
תפריט ניווט באתר מותאם לגלישה מהסמארטפון
תפריט ניווט באתר וורפרס ממחשב שולחני
תפריט ניווט באתר וורפרס ממחשב שולחני
3. תוכן איכותי

בטח כבר שמעתם את המשפט – "התוכן הוא המלך" ואני אישית מאמינה בו מאד. על כתיבת תוכן באתר אפשר לכתוב רבות אבל הנה כמה כללים בסיסים:

  1.  הכירו את הקהל שלכם –  נשמע טריויאלי – אבל נסו לחשוב  למי אתם כותבים? התאימו את השפה וסגנון הכתיבה לקהל היעד.
  2. כתבו תוכן שיוצר ערך ועניין ללקוחות שלכם – נסו לחשוב מה הבעיות העיקריות/ השאלות הנפוצות של הלקוחות שלכם ונסו לענות עליהם במאמר.
  3. הימנעו מהעלאת תוכן עם שגיאות כתיב וסימני פיסוק לא במקום.
    הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לאחר כתיבת המאמר להניח אותו בצד ליום- יומיים ואז בעיניים נקיות לעבור עליו שוב, לבדוק את הזרימה שלו, בוודאות תגלו תיקון אחד לפחות.
    דרך נוספת היא להעביר לחבר/קולגה שיעבור עליו בעיניים חדשות.
  4. זה כן אישי – התוכן הכי חזק ויראלי ברשת הוא תוכן שכתוב מתוך חוויות אמיתיות ואותנטיות, סיפורי מקרה, הצצות מאחורי הקלעים וכו'…
4. תמונות שוות
כבר אמרו גדולים ממני "תמונה אחת שווה אלף מילים". אז ברור שכדאי לשלב תמונות באתר – השאלה איזה? הרבה בעלי עסקים משתמשים במאגרי תמונות בתשלום – זה טוב ונחמד אבל לא תמיד מייצג בדיוק אותך. מומלץ לייצר מאגר תמונות מקורי עם תמונות של הצוות ושל תהליך העבודה/ השירות. זה לא תמיד אפשרי לכן הנוסחה המנצחת היא לשלב בין תמונות מקוריות שלך לתמונות ממאגרי תמונות.
עיצוב אתר דף אחד

בתמונה: שילוב של תמונה ממאגר תמונות יחד עם עיצוב לאתר חדש

5. הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא מה אנחנו רוצים שיעעשה המשתמש באתר שלנו.
במקרה של הרבה עסקים, המטרה של האתר היא לגרום למשתמש לעשות משהו.
אתם מחליטים מה אתם רוצים שהמשתמש ייעשה: יירשם לניוזלטר, יקרא מאמר,   ישתף או יגיב למאמר מהבלוג שלכם.

מה אני רוצה שהמשתמש שלי יעשה? אנחנו לא רוצים להשאיר את המשתמש במצב שבו הוא ללא יודע מה לעשות כעת. לכן, ההנעה לפעולה, צריכה להיות ברורה, פשוטה ומזמינה.

נגיד ככה: 🙂

אהבת את המאמר?

קבלי עדכונים למייל שיעזרו לך לתכנן את האתר החדש והשווה שלך

6. Breadcrumbs
פירורי לחם באתר קטלוגי
פירורי לחם באתר קטלוגי

בתרגום חופשי – "פירורי לחם".
זוכרים את עמי ותמי שהלכו לאיבוד ביער? אך בסוף ניצלו באמצעות פירורי הלחם שהשאירו כסימון בדרך – אז זה בדיוק זה.
פירורי הלחם, מראים למשתמש בדיוק איפה הוא נמצא באתר ומאפשרים לו להתמצא בקלות בתוך האתר. רלוונטי במיוחד לאתרים שמכילים כמות גדולה של מידע/ קטגוריות/דפים.
סיבה נוספת וטובה לשלב פירורים באתר 🙂 –  הם עוזרים לנו עם הקידום האורגני של האתר.

7. הוכחה חברתית

אחרי שהלקוח התרשם מהאתר שלך ואולי קרא קצת עלייך, יעזור לו לדעת:
"איך אנשים אחרים חוו את השירות/המוצר שלך"?

במקרה של אתר תדמית/דף נחיתה מכירתי:
סיפורי הצלחה של לקוחות (Testimonials) –
מתאים במקרה של נותן שירותים שמלווה את הלקוח בתהליך כלשהו, בשינוי, במעבר מנקודה A לנקודה B. 

חברות גדולות למשל, יכולות להציג לוגואים של חברות אחרות שמשתפות איתן פעולה.

במקרה של אתר חנות למכירת מוצרים:
ביקורת לקוחות על מוצרים, תמונות של הלקוחות מקבלים את המוצר, חוויות של הלקוחות מהמוצר..
ההוכחה החברתית הזו יוצרת אמון ולכן היא חשובה מאד להשלמת שלב המכירה.
רצוי לשלב את העדויות בדף הבית, בדף של השירותים/המוצרים עצמם.
אם יש כמות גדולה ומכובדת של עדויות כאלו אפשר ומומלץ ליצור דף ייעודי.

הוכחה חברתית באתר קורסים
הוכחה חברתית באתר קורסים
לוגואים של לקוחות כהוכחה חברתית
לוגואים של לקוחות כהוכחה חברתית
8. קישורים לרשתות חברתיות

בימנו, זה כבר סוג של "must". פייסבוק, יוטיוב, אינסטוש, גוגל פלייס, יו ניים איט.
חיבור לרשתות החברתיות, מאפשר ללקוח שלך לדעת עליך יותר. זו הדרך של הלקוחות לתקשר איתך ברמה "פחות רשמית" ויותר יומיומית מאשר האתר.
אם אתה כותב פוסטים לבלוג או שיש לך פורטפוליו להציג – תרצה להביא תנועה לאתר שלך באמצעות כתיבת תוכן אורגני או פרסום ממומן ממש משם.

9. יצירת קשר

אם כבר טרחנו ועיצבנו אתר יפה, כתבנו תוכן וצילמנו תמונות-
נדאג שיהיה באתר דף או איזור המזמין ליצירת קשר.
אתם בוחרים מהי דרך ההתקשרות הנוחה לכם-
אם לדוגמה, נוח לכם יותר לתקשר מול לקוחות במייל – עודדו זאת על ידי הדגשת כתובת המייל בדף צור הקשר שלכם.

10. סגנון ואישיות

קצת סטייל לא הרג אף אחד… 
כדאי מאד שהאתר יעביר תחושה מסוימת שמשקפת את האופי של העסק והערכים שלו. כמה מבאס זה להיכנס לאתר יבשושי? נכון שלא תישארו שם הרבה?
עיצוב האתר, התמונות, סגנון הכתיבה – כאן נמצא המפתח להציג את האישיות שלכם ולעודד חיבור עם הלקוחות הנכונים, אלו שאתם רוצים יחד איתכם.

ואם עדיין אין לי לוגו?

בנימה אישית:
בעולם מושלם – קודם נעצב את הלוגו ורק אחר כך נמשיך לעיצוב ובניית האתר.
כמעצבת גרפית ומעצבת אתרים, אני מרשה לעצמי לומר:
אל תתנו לעיצוב הלוגו לעכב את תחילת העבודה על האתר. גם אם אין לכם לוגו, או שהלוגו עדיין לא סופי – פשוט תתחילו. הדרך תתבהר בהמשך. מבטיחה!

אז מה היה לנו פה?

אז אלו היו 10 דברים שלדעתי חייבים להופיע באתר שלך, על קצת המזלג…
יש עוד הרבה אלמנטים שיכולים להיות חשובים יותר או פחות בהתאם לסוג העסק, האתר שלך.
יש לך עוד אלמנט/מאפיין שהוא "מאסט" בכל אתר לדעתך? מוזמנ.ת לכתוב כאן למטה בתגובות

רחלי בר דוד

הסטודיו של רחלי
הפרספקטיבה שלי, בתור מי שמגיעה למשימה עם עיניים רעננות, ויודעת לספק תובנות עסקיות, מאפשרת לי להוביל תהליך לעיצוב אפקטיבי. כזה שמעביר את המסר, מתקשר עם קהל היעד וכן, גם נראה מיליון דולר.

רוצה לקבל טיפים שווים ישירות למייל?

מה את עושה פה כל היום?

דוגמאות וטיפים לעיצוב מצגות

מתוך מצגת מעוצבת – עיצוב מצגות תדמית עם דגש על פרסונליזציה ומקצועיות

עיצוב מצגת תדמית לחברת נור דיגיטל

עיצוב מצגת תדמית לחברה הנשען על קו חזותי נקי, מודרני ודינמי, תוך שילוב מושכל של צבעי המותג – אדום, שחור ולבן.האדום נבחר כצבע מוביל להעברת תחושת אנרגיה, חדשנות ונחישות, השחור מדגיש רצינות, אלגנטיות ודיוק טכנולוגי, ואילו הלבן משמש כבסיס מרווח ונקי המאפשר לכל אלמנט לקבל את המקום הראוי לו.

רוצה לראות עוד >
עיצוב שער למצגת ביוטק עם בינה מלאכותית ai

עיצוב מצגת רפואית הנדסת רקמות מטריסלף

Matricelf עיצוב מצגת ביוטק למשקיעים בפרויקט זה עיצבנו מצגת למשקיעים עבור חברת הביוטק Matricelf, העוסקת ברפואה רגנרטיבית פורצת דרך. מטרת המצגת הייתה להציג את חזון החברה, הטכנולוגיה הייחודית שלה ואת הפוטנציאל הכלכלי והקליני האדיר שהיא מביאה לעולם. בחרתי בקו עיצוב נקי, חדשני ומקצועי שמשקף את תחום הפעילות המתקדם של החברה.

רוצה לראות עוד >
הכנת מצגת מושלמת

המדריך המקוצר להכנת מצגת מושלמת

הכנת מצגת היא מיומנות חיונית בעולם העסקים, האקדמיה והתקשורת. מצגת טובה יכולה להעביר מסר בצורה ברורה, לשכנע קהל, ולעורר השראה. אבל איך הופכים הרעיונות שלנו למצגת מנצחת?

במאמר הזה נלווה אתכם צעד צעד בתהליך הכנת המצגת, משלב התכנון ועד להצגה עצמה.

רוצה לראות עוד >
סיפור 4 הבנים ועיצוב ובניית אתרים

מה הקשר בין סיפור ארבעת הבנים לעיצוב ובניית אתרים?

ארבעה בנים: ארבע דעות איך לייצר אתר חדש.
פסח שמח ושקט לכל קוראינו!
חג הפסח מתקרב, ואנו נזכרים שוב בסיפור ארבעת הבנים. כל אחד מהם מייצג גישה שונה כלפי החג, וכל אחד מהם יכול ללמד אותנו משהו חשוב על עיצוב אתרים.
עיצוב ובניית אתרים – חכם, תם, רשע ושאינו יודע לשאול. הנה ארבעה טיפוסים של בעלי אתרים:

רוצה לראות עוד >
כיצד ליצור מצגות באמצעות כלי AI?

כיצד ליצור מצגות באמצעות כלי AI?

יש לך רעיון למצגת, כבר כתבת ראשי פרקים בסיסים וכמה בולטים. מה עכשיו? מה הדרך הכי קלה מכאן ליצירת בסיס למצגת המושלמת שלך?

במאמר הזה אציג דרכים ליצירת המבנה הבסיסי והראשוני למצגת שלך. בשלב הבא נדבר על עיצוב המצגת.

רוצה לראות עוד >
איך לייצר שלד למצגת?

תכנון ובניית מצגת

תכנון המצגת הוא השלב הראשון והחשוב ביותר בהכנת מצגת מנצחת. השלד הוא המבנה הבסיסי של המצגת, והוא מספק לכם מסגרת עבודה שתסייע לכם להתמקד במידע החשוב ביותר שאתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם.

רוצה לראות עוד >