
10 אלמנטים שחייבים להופיע באתר שלך
אם אתה בעל עסק שחושב לבנות אתר חדש או לשדרג את האתר הקיים שלך, בדיוק עבורך כתבתי את "המדריך לאתר הראשון שלי". המדריך ייתן לך מושג מאיפה להתחיל? מה חשוב לכלול כמעט בכל אתר ואתר?
חלק א' – 10 דברים שאתה חייב שיופיעו באתר שלך. מתחילים.
תפריט הניווט הוא מה שמאפשר לנו להתמצא ולשוטט באתר. זוהי הדרך של המשתמשים למצוא אינפורמציה בתוך האתר. הקפידו שהדפים והקטגוריות החשובים ביותר – יהיה נגישים וכתובים בצורה ברורה בתפריט הניווט. אל תעמיסו יותר מידי על התפריט זה עלול לבלבל את המשתמש.
תפריט גדול או קטן, נפתח או לא – הכל תלוי בהתאם לסוג העסק וכמות השירותים שלך. חשוב שיהיה ברור ונעים לקריאה.
חשוב!
שימו לב שהנראות של התפריט שונה בתצוגה ממחשב שולחני/נייד לבין הסמארטפון.
הקפידו להתייחס לשניהם.


בטח כבר שמעתם את המשפט – "התוכן הוא המלך" ואני אישית מאמינה בו מאד. על כתיבת תוכן באתר אפשר לכתוב רבות אבל הנה כמה כללים בסיסים:
- הכירו את הקהל שלכם – נשמע טריויאלי – אבל נסו לחשוב למי אתם כותבים? התאימו את השפה וסגנון הכתיבה לקהל היעד.
- כתבו תוכן שיוצר ערך ועניין ללקוחות שלכם – נסו לחשוב מה הבעיות העיקריות/ השאלות הנפוצות של הלקוחות שלכם ונסו לענות עליהם במאמר.
- הימנעו מהעלאת תוכן עם שגיאות כתיב וסימני פיסוק לא במקום.
הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לאחר כתיבת המאמר להניח אותו בצד ליום- יומיים ואז בעיניים נקיות לעבור עליו שוב, לבדוק את הזרימה שלו, בוודאות תגלו תיקון אחד לפחות.
דרך נוספת היא להעביר לחבר/קולגה שיעבור עליו בעיניים חדשות. - זה כן אישי – התוכן הכי חזק ויראלי ברשת הוא תוכן שכתוב מתוך חוויות אמיתיות ואותנטיות, סיפורי מקרה, הצצות מאחורי הקלעים וכו'…

בתמונה: שילוב של תמונה ממאגר תמונות יחד עם עיצוב לאתר חדש
הנעה לפעולה היא מה אנחנו רוצים שיעעשה המשתמש באתר שלנו.
במקרה של הרבה עסקים, המטרה של האתר היא לגרום למשתמש לעשות משהו.
אתם מחליטים מה אתם רוצים שהמשתמש ייעשה: יירשם לניוזלטר, יקרא מאמר, ישתף או יגיב למאמר מהבלוג שלכם.
מה אני רוצה שהמשתמש שלי יעשה? אנחנו לא רוצים להשאיר את המשתמש במצב שבו הוא ללא יודע מה לעשות כעת. לכן, ההנעה לפעולה, צריכה להיות ברורה, פשוטה ומזמינה.
נגיד ככה: 🙂

אהבת את המאמר?
קבלי עדכונים למייל שיעזרו לך לתכנן את האתר החדש והשווה שלך
בתרגום חופשי – "פירורי לחם".
זוכרים את עמי ותמי שהלכו לאיבוד ביער? אך בסוף ניצלו באמצעות פירורי הלחם שהשאירו כסימון בדרך – אז זה בדיוק זה.
פירורי הלחם, מראים למשתמש בדיוק איפה הוא נמצא באתר ומאפשרים לו להתמצא בקלות בתוך האתר. רלוונטי במיוחד לאתרים שמכילים כמות גדולה של מידע/ קטגוריות/דפים.
סיבה נוספת וטובה לשלב פירורים באתר 🙂 – הם עוזרים לנו עם הקידום האורגני של האתר.
אחרי שהלקוח התרשם מהאתר שלך ואולי קרא קצת עלייך, יעזור לו לדעת:
"איך אנשים אחרים חוו את השירות/המוצר שלך"?
במקרה של אתר תדמית/דף נחיתה מכירתי:
סיפורי הצלחה של לקוחות (Testimonials) –
מתאים במקרה של נותן שירותים שמלווה את הלקוח בתהליך כלשהו, בשינוי, במעבר מנקודה A לנקודה B.
חברות גדולות למשל, יכולות להציג לוגואים של חברות אחרות שמשתפות איתן פעולה.
במקרה של אתר חנות למכירת מוצרים:
ביקורת לקוחות על מוצרים, תמונות של הלקוחות מקבלים את המוצר, חוויות של הלקוחות מהמוצר..
ההוכחה החברתית הזו יוצרת אמון ולכן היא חשובה מאד להשלמת שלב המכירה.
רצוי לשלב את העדויות בדף הבית, בדף של השירותים/המוצרים עצמם.
אם יש כמות גדולה ומכובדת של עדויות כאלו אפשר ומומלץ ליצור דף ייעודי.


בימנו, זה כבר סוג של "must". פייסבוק, יוטיוב, אינסטוש, גוגל פלייס, יו ניים איט.
חיבור לרשתות החברתיות, מאפשר ללקוח שלך לדעת עליך יותר. זו הדרך של הלקוחות לתקשר איתך ברמה "פחות רשמית" ויותר יומיומית מאשר האתר.
אם אתה כותב פוסטים לבלוג או שיש לך פורטפוליו להציג – תרצה להביא תנועה לאתר שלך באמצעות כתיבת תוכן אורגני או פרסום ממומן ממש משם.
אם כבר טרחנו ועיצבנו אתר יפה, כתבנו תוכן וצילמנו תמונות-
נדאג שיהיה באתר דף או איזור המזמין ליצירת קשר.
אתם בוחרים מהי דרך ההתקשרות הנוחה לכם-
אם לדוגמה, נוח לכם יותר לתקשר מול לקוחות במייל – עודדו זאת על ידי הדגשת כתובת המייל בדף צור הקשר שלכם.
קצת סטייל לא הרג אף אחד…
כדאי מאד שהאתר יעביר תחושה מסוימת שמשקפת את האופי של העסק והערכים שלו. כמה מבאס זה להיכנס לאתר יבשושי? נכון שלא תישארו שם הרבה?
עיצוב האתר, התמונות, סגנון הכתיבה – כאן נמצא המפתח להציג את האישיות שלכם ולעודד חיבור עם הלקוחות הנכונים, אלו שאתם רוצים יחד איתכם.
בנימה אישית:
בעולם מושלם – קודם נעצב את הלוגו ורק אחר כך נמשיך לעיצוב ובניית האתר.
כמעצבת גרפית ומעצבת אתרים, אני מרשה לעצמי לומר:
אל תתנו לעיצוב הלוגו לעכב את תחילת העבודה על האתר. גם אם אין לכם לוגו, או שהלוגו עדיין לא סופי – פשוט תתחילו. הדרך תתבהר בהמשך. מבטיחה!
אז אלו היו 10 דברים שלדעתי חייבים להופיע באתר שלך, על קצת המזלג…
יש עוד הרבה אלמנטים שיכולים להיות חשובים יותר או פחות בהתאם לסוג העסק, האתר שלך.
יש לך עוד אלמנט/מאפיין שהוא "מאסט" בכל אתר לדעתך? מוזמנ.ת לכתוב כאן למטה בתגובות