10 אלמנטים חובה לאתר החדש שלך

10 אלמנטים שחייבים להופיע באתר שלך

אם אתה בעל עסק שחושב לבנות אתר חדש או לשדרג את האתר הקיים שלך, בדיוק עבורך כתבתי את "המדריך לאתר הראשון שלי". המדריך ייתן לך מושג מאיפה להתחיל? מה חשוב לכלול כמעט בכל אתר ואתר?

חלק א' – 10 דברים שאתה חייב שיופיעו באתר שלך. מתחילים.

1. לוגו
כנראה הדבר הכי ברור, אבל חייב להזכיר את זה. הלוגו שלך צריך להופיע בצורה ברורה בחלק העליון של הדף. באתר בעברית – הלוגו יופיע לרב בצד ימין או במרכז ובאתר באנגלית , ניחשתם נכון – לרב יופיע הלוגו בצד שמאל או במרכז. כדאי שלחיצה על הלוגו תהווה קישור לדף הבית.
2.תפריט ניווט

תפריט הניווט הוא מה שמאפשר לנו להתמצא ולשוטט באתר. זוהי הדרך של המשתמשים למצוא אינפורמציה בתוך האתר. הקפידו שהדפים והקטגוריות החשובים ביותר – יהיה נגישים וכתובים בצורה ברורה בתפריט הניווט. אל תעמיסו יותר מידי על התפריט זה עלול לבלבל את המשתמש.
תפריט גדול או קטן, נפתח או לא – הכל תלוי בהתאם לסוג העסק וכמות השירותים שלך. חשוב שיהיה ברור ונעים לקריאה. 

חשוב!
שימו לב שהנראות של התפריט שונה בתצוגה ממחשב שולחני/נייד לבין הסמארטפון.
הקפידו להתייחס לשניהם.

תפריט ניווט באתר מותאם לגלישה מהסמארטפון
תפריט ניווט באתר מותאם לגלישה מהסמארטפון
תפריט ניווט באתר וורפרס ממחשב שולחני
תפריט ניווט באתר וורפרס ממחשב שולחני
3. תוכן איכותי

בטח כבר שמעתם את המשפט – "התוכן הוא המלך" ואני אישית מאמינה בו מאד. על כתיבת תוכן באתר אפשר לכתוב רבות אבל הנה כמה כללים בסיסים:

  1.  הכירו את הקהל שלכם –  נשמע טריויאלי – אבל נסו לחשוב  למי אתם כותבים? התאימו את השפה וסגנון הכתיבה לקהל היעד.
  2. כתבו תוכן שיוצר ערך ועניין ללקוחות שלכם – נסו לחשוב מה הבעיות העיקריות/ השאלות הנפוצות של הלקוחות שלכם ונסו לענות עליהם במאמר.
  3. הימנעו מהעלאת תוכן עם שגיאות כתיב וסימני פיסוק לא במקום.
    הדרך הכי טובה לעשות זאת היא לאחר כתיבת המאמר להניח אותו בצד ליום- יומיים ואז בעיניים נקיות לעבור עליו שוב, לבדוק את הזרימה שלו, בוודאות תגלו תיקון אחד לפחות.
    דרך נוספת היא להעביר לחבר/קולגה שיעבור עליו בעיניים חדשות.
  4. זה כן אישי – התוכן הכי חזק ויראלי ברשת הוא תוכן שכתוב מתוך חוויות אמיתיות ואותנטיות, סיפורי מקרה, הצצות מאחורי הקלעים וכו'…
4. תמונות שוות
כבר אמרו גדולים ממני "תמונה אחת שווה אלף מילים". אז ברור שכדאי לשלב תמונות באתר – השאלה איזה? הרבה בעלי עסקים משתמשים במאגרי תמונות בתשלום – זה טוב ונחמד אבל לא תמיד מייצג בדיוק אותך. מומלץ לייצר מאגר תמונות מקורי עם תמונות של הצוות ושל תהליך העבודה/ השירות. זה לא תמיד אפשרי לכן הנוסחה המנצחת היא לשלב בין תמונות מקוריות שלך לתמונות ממאגרי תמונות.
עיצוב אתר דף אחד

בתמונה: שילוב של תמונה ממאגר תמונות יחד עם עיצוב לאתר חדש

5. הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא מה אנחנו רוצים שיעעשה המשתמש באתר שלנו.
במקרה של הרבה עסקים, המטרה של האתר היא לגרום למשתמש לעשות משהו.
אתם מחליטים מה אתם רוצים שהמשתמש ייעשה: יירשם לניוזלטר, יקרא מאמר,   ישתף או יגיב למאמר מהבלוג שלכם.

מה אני רוצה שהמשתמש שלי יעשה? אנחנו לא רוצים להשאיר את המשתמש במצב שבו הוא ללא יודע מה לעשות כעת. לכן, ההנעה לפעולה, צריכה להיות ברורה, פשוטה ומזמינה.

נגיד ככה: 🙂

אהבת את המאמר?

קבלי עדכונים למייל שיעזרו לך לתכנן את האתר החדש והשווה שלך

6. Breadcrumbs
פירורי לחם באתר קטלוגי
פירורי לחם באתר קטלוגי

בתרגום חופשי – "פירורי לחם".
זוכרים את עמי ותמי שהלכו לאיבוד ביער? אך בסוף ניצלו באמצעות פירורי הלחם שהשאירו כסימון בדרך – אז זה בדיוק זה.
פירורי הלחם, מראים למשתמש בדיוק איפה הוא נמצא באתר ומאפשרים לו להתמצא בקלות בתוך האתר. רלוונטי במיוחד לאתרים שמכילים כמות גדולה של מידע/ קטגוריות/דפים.
סיבה נוספת וטובה לשלב פירורים באתר 🙂 –  הם עוזרים לנו עם הקידום האורגני של האתר.

7. הוכחה חברתית

אחרי שהלקוח התרשם מהאתר שלך ואולי קרא קצת עלייך, יעזור לו לדעת:
"איך אנשים אחרים חוו את השירות/המוצר שלך"?

במקרה של אתר תדמית/דף נחיתה מכירתי:
סיפורי הצלחה של לקוחות (Testimonials) –
מתאים במקרה של נותן שירותים שמלווה את הלקוח בתהליך כלשהו, בשינוי, במעבר מנקודה A לנקודה B. 

חברות גדולות למשל, יכולות להציג לוגואים של חברות אחרות שמשתפות איתן פעולה.

במקרה של אתר חנות למכירת מוצרים:
ביקורת לקוחות על מוצרים, תמונות של הלקוחות מקבלים את המוצר, חוויות של הלקוחות מהמוצר..
ההוכחה החברתית הזו יוצרת אמון ולכן היא חשובה מאד להשלמת שלב המכירה.
רצוי לשלב את העדויות בדף הבית, בדף של השירותים/המוצרים עצמם.
אם יש כמות גדולה ומכובדת של עדויות כאלו אפשר ומומלץ ליצור דף ייעודי.

הוכחה חברתית באתר קורסים
הוכחה חברתית באתר קורסים
לוגואים של לקוחות כהוכחה חברתית
לוגואים של לקוחות כהוכחה חברתית
8. קישורים לרשתות חברתיות

בימנו, זה כבר סוג של "must". פייסבוק, יוטיוב, אינסטוש, גוגל פלייס, יו ניים איט.
חיבור לרשתות החברתיות, מאפשר ללקוח שלך לדעת עליך יותר. זו הדרך של הלקוחות לתקשר איתך ברמה "פחות רשמית" ויותר יומיומית מאשר האתר.
אם אתה כותב פוסטים לבלוג או שיש לך פורטפוליו להציג – תרצה להביא תנועה לאתר שלך באמצעות כתיבת תוכן אורגני או פרסום ממומן ממש משם.

9. יצירת קשר

אם כבר טרחנו ועיצבנו אתר יפה, כתבנו תוכן וצילמנו תמונות-
נדאג שיהיה באתר דף או איזור המזמין ליצירת קשר.
אתם בוחרים מהי דרך ההתקשרות הנוחה לכם-
אם לדוגמה, נוח לכם יותר לתקשר מול לקוחות במייל – עודדו זאת על ידי הדגשת כתובת המייל בדף צור הקשר שלכם.

10. סגנון ואישיות

קצת סטייל לא הרג אף אחד… 
כדאי מאד שהאתר יעביר תחושה מסוימת שמשקפת את האופי של העסק והערכים שלו. כמה מבאס זה להיכנס לאתר יבשושי? נכון שלא תישארו שם הרבה?
עיצוב האתר, התמונות, סגנון הכתיבה – כאן נמצא המפתח להציג את האישיות שלכם ולעודד חיבור עם הלקוחות הנכונים, אלו שאתם רוצים יחד איתכם.

ואם עדיין אין לי לוגו?

בנימה אישית:
בעולם מושלם – קודם נעצב את הלוגו ורק אחר כך נמשיך לעיצוב ובניית האתר.
כמעצבת גרפית ומעצבת אתרים, אני מרשה לעצמי לומר:
אל תתנו לעיצוב הלוגו לעכב את תחילת העבודה על האתר. גם אם אין לכם לוגו, או שהלוגו עדיין לא סופי – פשוט תתחילו. הדרך תתבהר בהמשך. מבטיחה!

אז מה היה לנו פה?

אז אלו היו 10 דברים שלדעתי חייבים להופיע באתר שלך, על קצת המזלג…
יש עוד הרבה אלמנטים שיכולים להיות חשובים יותר או פחות בהתאם לסוג העסק, האתר שלך.
יש לך עוד אלמנט/מאפיין שהוא "מאסט" בכל אתר לדעתך? מוזמנ.ת לכתוב כאן למטה בתגובות

רחלי בר דוד

הסטודיו של רחלי
הפרספקטיבה שלי, בתור מי שמגיעה למשימה עם עיניים רעננות, ויודעת לספק תובנות עסקיות, מאפשרת לי להוביל תהליך לעיצוב אפקטיבי. כזה שמעביר את המסר, מתקשר עם קהל היעד וכן, גם נראה מיליון דולר.

רוצה לקבל טיפים שווים ישירות למייל?

מה את עושה פה כל היום?

עוד בתיק העבודות

עיצוב שקף מפרט הדירה

מצגת מעוצבת התחדשות עירונית בתל אביב

גוהרי, סנהדרין – תל אביב עיצוב מצגת התחדשות עירונית בתל אביב עיצוב מצגת למשקיעים עבור פרויקט התחדשות עירונית בתל אביב, עם דגש על מיקום, נתונים פיננסיים ויתרונות תכנוניים. המצגת שילבה תוכניות אדריכליות, הדמיות, סטטיסטיקות שוק ומפות מיקום – תוך שמירה על קו גרפי נקי, מודרני ומקצועי. כל שקופית נבנתה במטרה

רוצה לראות עוד >

מצגת מעוצבת השקעת נדל"ן בצרפת

Tot מצגת מעוצבת השקעת נדל"ן בצרפת עיצוב מצגת למשקיעים עבור פרויקט נדל"ן בצרפת, עם דגש על הצגת הזדמנות השקעה בנכסים מניבים באירופה. המצגת שילבה מידע עסקי, תמונות מהאזור, מפת מיקום ותחזיות תשואה – הכל בשפה ויזואלית שמתאימה לשוק בינלאומי. הקו העיצובי היה נקי, מודרני ומדויק, תוך התאמת התוכן לקהל מגוון –

רוצה לראות עוד >

עיצוב מצגת משקיעים, נדל"ן במנהטן

Bamboo אחזקות עיצוב מצגת משקיעים השקעות נדל"ן במנהטן מצגת השקעה לפרויקט נדל"ן יוקרתי במנהטן, שנועדה להציג את ההזדמנות העסקית בפני משקיעים מהארץ ומחו"ל. המצגת תוכננה בקפידה לשדר מקצועיות, ביטחון ופוטנציאל גבוה – תוך שילוב של נתונים פיננסיים, הדמיות מהפרויקט, מיקום גיאוגרפי ותחזיות תשואה. העיצוב שמר על קו נקי, עכשווי ואינטליגנטי,

רוצה לראות עוד >
עיצוב מצגת נדל"ן יוקרתית

עיצוב מצגת נדל"ן לפרויקט יוקרה בתל אביב – שולמית

Shulamit עיצוב מצגת נדל"ן לפרויקט יוקרה בתל אביב עיצוב מצגת שיווקית לפרויקט נדל"ן יוקרתי בלב תל אביב, עבור קהל יעד פרטי ועסקי. המצגת שילבה הדמיות אדריכליות, מיקום אסטרטגי ונתונים שיווקיים – הכל בקו אלגנטי, נקי ומוקפד שמשדר יוקרה ואמינות. הדגש בעיצוב היה על יצירת אווירה יוקרתית עם טיפוגרפיה מדויקת, צבעוניות מינימליסטית

רוצה לראות עוד >
מצגת מעוצבת בתוכנת פאוור פוינט

מצגת מעוצבת אמצ ביצוע עבודות תשתיות

אמצ שמש עיצוב מצגת בתחום התשתיות לחברה ציבורית המצגת הוכנה עבור גוף ציבורי והציגה פרויקט תשתיות רחב היקף שנמצא בשלבי ביצוע. המטרה הייתה להציג את התקדמות העבודה, האתגרים, היעדים והשלבים הבאים – בצורה ברורה, מקצועית ונגישה גם לקהל לא טכני. העיצוב נשען על קו גרפי מאופק ורשמי, עם צבעוניות נקייה,

רוצה לראות עוד >
עיצוב מצגת משקיעים פרטיים- נדל"ן בארה"ב - עיצוב שקף הפרויקט

עיצוב מצגת השקעת נדל"ן ביוסטון ארה"ב

ORACLE עיצוב מצגת השקעות נדל"ן ביוסטון ארה"ב המצגת נועדה להציג פרויקט מגורים למשקיעים פוטנציאליים – עם דגש על נתונים פיננסיים, מיקום, תחזיות תשואה וניהול סיכונים. המטרה הייתה ליצור מסמך ברור, נגיש ומשכנע שיעזור לחברה לגייס הון. עבדתי על ארגון התוכן כך שיזרום בצורה לוגית, עם דגש על היררכיית מידע ברורה,

רוצה לראות עוד >