לפני שנתחיל לדבר על עיצוב הלוגו עצמו, נעצור רגע כדי להבין מה זה בכלל לוגו?
"לוגו (בעברית סמליל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל ארגון, חברה או מוצר) ולהיות מזוהה עימו בתודעת הקהל הרחב או גורם אחר.
ברוב המקרים, ילווה הלוגו במלל. לעתים, ישולב המלל כחלק מהאלמנט הגרפי ולעתים הלוגו יכיל טקסט בלבד, ללא אובייקט גרפי נלווה.
הלוגו מופיע על נייר המכתבים של הארגון, על המוצרים שלו, על המבנים שבהם הוא שוכן ובמקומות נוספים שבהם יש לזהות את הארגון.
העיצוב הגרפי של הלוגו הינו חלק מהליך מיתוג המוצר ועל כן על הלוגו לשדר ערכים מסוימים שיובנו בבהירות וכהלכה ע"י הצרכנים."
וויקיפדיה, 'לוגו'
בראשית ברא האדם את הלוגו ואת הסמליל
הסמלים הם סימנים גרפים לכל דבר והמאפיין אותם הוא שכל אדם מזוהה עם כוונותיהם.
סמלים רבים קיימים, שאין יודע מי יצר אותם, בטח לא מעצב בעל מקינטוש משוכלל…
לדוגמה 🙂 – זהו לא פרצוף של ממש אלא דימוי והפשטה של פנים צוחקות. הורגלנו לראות בעיגול חלול עם שתי נקודות בחלק העליון וחצי קשת בחלק התחתון ייצוג של אדם צוחק, וזאת בלי לכתוב דבר. נעשתה הפשטה וסגנון גרפי של הנושא, והסמל משמש אותנו תקשורתית להגיד משהו ברור וקליט שפשוט כולם מבינים.
עוד דוגמה נחמדה: מעצב אלמוני, בחר להמחיש את צורת גלי הים באמצעות שלושה קווים מעוגלים, וודאי שגלי המים אינם נראים כך אך בכל זאת, המסר מועבר, קצר, מתומצת וללא אפשרות לטעות בכוונת הצורה.
למה אני צריך לוגו מעוצב?
למה אני צריך עיצוב לוגו? איך זה יקדם את העסק שלי? שאלות אלו מלוות בעלי עסקים קטנים ובינוניים בעיקר בראשית דרכם.
הלוגו מלווה אותנו בכל עזרי השיווק שלנו: אתר אינטרנט, כרטיס ביקור, קטלוגים וכו

אומרים שרושם ראשוני זה הכל, ככה זה גם עם הלוגו שלך.
הלוגו משקף את תחום העיסוק ומבטא ערכים הטמונים בעסק. במבט אחד בלוגו לקוח מחליט, או יותר נכון, מרגיש, אם העסק שלך הוא אמין או חובבני.
כולנו מכירים את השיר ששרה חווה אלברשטיין: "לכל איש יש שם"…
כמו שלכל אדם יש שם שבאמצעותו ניתן לזהות אותו, כך עסק צריך שניתן יהיה לקרוא בשמו ולזהות אותו ויזואלית, כאן נכנס הלוגו לתמונה.
בעולם מלא גירויים, הלוגו מבדל ומסמל אותנו, הוא מצביע על תחום העיסוק שלנו וגורם ללקוח לזהות מיד שזה אנחנו ולא עסק אחר.
ככל שהמיתוג יהיה חזק יותר ויעורר תחושות ורגשות אצל הצרכן – כך המותג יהיה זכיר יותר.
בפעם הבאה שהלקוח שלך יזדקק למוצר שלך או לסוג השירות שלך, הוא יידע מיד למי לפנות ועל מי להמליץ!
הקשר בין עיצוב לוגו למיתוג
מיתוג הוא עולם שלם של אסוציאציות ושל ערכים המרכיבים את הסיפור שמאחורי המותג, הלוגו הוא קצה הקרחון.
לרב, הלוגו הינו חלק מתהליך שיווק ומיתוג כולל.
בתהליך המיתוג מתגבשת אסטרטגיה שלמה ומתוכה נגזרים אלמנטים עיצובים.
האלמנטים העיצובים הללו הם אלו שייקבעו גם את שפת עיצוב הלוגו.
הלוגו הוא מיצוי גרפי של הרעיון העומד מאחורי המותג.
לוגו טוב הוא לוגו שמעורר ומפעיל את מטען הערכים הויזואליים והאמוציונאליים שמאחורי המותג. לוגו טוב הוא לוגו שקל לזכור אותו, כזה שבמבט אחד מכניס את המתבונן אל תוך עולם הערכים של המותג.
אנקדוטה מעניינת…
הלוגו מקבל את מירב כוחו לאחר פרק זמן מאוחר יותר ולא בתחילת דרכו, כאשר אנו כבר מקשרים אסוציאציות מסוימות ללוגו.
דוגמה טובה לכך היא הלוגו של נייקי, בתחילה היה זה סימן וי חסר משמעות, אך עם הזמן נוצרו אצלנו אסוציאציות ספורטיביות לגביו. שלב זה זהו השלב הממשי בו הלוגו מקבל משמעות אמיתית.