תהליך עיצוב לוגו ומיתוג עסקי לחנות אופנה
תהליך המיתוג העסקי שיצרתי עבור חברת האופנה. החל משלב הרעיון עד לשלב הביצוע: עיצוב הלוגו, העיצוב גרפי כולו, הצבעוניות, בחירת הפונטים והשפה הגרפית.
כל ההתלבטויות וההחלטות לאורך הדרך.
שלב ראשון - back to basic, עיצוב לוגו מאויר
מהרגע הראשון היה לי ברור שכאן יש צורך בלוגו אורגני, לוגו רך, מיוחד שאין עוד אחד כמוהו.
הפתרון היה מאד ברור- איור לוגו ידני.
ואני…. אני רק מחפשת תירוץ לשוב מדי פעם לעפרון ולדף.
אז התחלתי לגבש מספר כיוונים שונים, נתתי ליד לנוע בחופשיות ולהכתיב את הכיוון.
אחרי שבחנו את האפשרויות, החלטנו שמתקדמים עם…. האפשרות השנייה- הרי היא הלוגו הפרחוני. איזה כיף! התחלתי לאייר פרחים בימים ובלילות, לפעמים גם קצת סוקלנטים, סתם כי לא יכולתי להתאפק.
דרך הרגליים, או יותר נכון במקרה הזה, דרך הידיים, גיליתי שהעבודה על לוגו ידני, קצת יותר מורכבת ממה שנראה בפועל.
כדי שהכל ייצא מדוייק, היה צורך לחזור על האיור ולדייק אותו הרבה מאד פעמים (איבדתי ספירה מתישהו).
תהליך מאד יעיל הוא לשלב עבודה ידנית עם עבודת מחשב. מאיירים על דף נייר, סורקים למחשב והופכים את האיור לווקטורי ועושים דיוקים, קוראים לזה דיגיטציה ואולי שווה שאכתוב על זה פוסט נפרד בהמשך.
בכל אופן, עכשיו מדפיסים מה שיצרנו, ובוחנים האם יש עוד תיקונים. זה קטע כזה, גם שהכל נראה כבר טוב במחשב, שמדפיסים מגלים עוד משהו. בדוק!
אז השתמשתי בנייר העתקה, כדי לחזור על האיור ולבצע בו מקצה שיפורים נוסף.
נייר העתקה??? פויה! – בדקתי, אם אתם מעתיקים מעצמכם זה תקין לחלוטין וחוקי!
This is just being a better version of myself!
וחוזר חלילה…
שלב שני- יצירת שפה גרפית למותג


שלב שלישי - הדפסה ביתית לכרטיסי הביקור
גם בשלב זה אני אוהבת להפוך דברים ליותר מוחשיים. הדפסתי את העיצובים לכרטיסים (כרטיס ביקור, שובר מתנה וכרטיס זיכוי) בהדפסה פשוטה בשחור לבן כדי לראות אם המבנה הכללי יושב טוב, האם הגודל של הפונטים קריא וברור ועוד על מיני דברים שפשוט קופצים לעין כשזה מודפס על נייר.
השובר מתנה הוא דו צדדי, הדפסתי כל צד על דף אחר, גזרתי והצמדתי בינהם. קראתי לחוש הדימיון שיחבר בין השניים.
עיצוב מדבקה ממותגת
גם את המדבקה הדפסתי (הפעם השקעתי, עם צבע) ולצורך ההמחשה הדבקתי אותה על שקית נייר חומה מהטייק אווי של אתמול. זה היה קצת חסר קלאס אבל עשה את העבודה- הבנתי שהמדבקה צריכה להיות יותר גדולה. זה בדיוק הזמן להבין דברים כאלה. טופחת לעצמי על השכם
והנה כאן, המדבקה בגודל שחשבתי לנכון, לעומת המדבקה הגדולה יותר שהודפסה לבסוף.
שלב 4- הדפסת ניסיון בבית הדפוס
חשוב לבקש מבית הדפוס הדפסת ניסיון, במיוחד אם מתכננים שימוש בנייר מיוחד.
הדפסת ניסיון היא שירות שבית הדפוס אמור להציע ללא תוספת תשלום. כאן התלבטתי בין שני סוגי ניירות ממוחזרים. אמבסדור" ו-"אלגה" (ולא אולגה, כפי שתיקנו אותי בבית דפוס)
אפשר לראות שהנייר מסוג אלגה יותר צהבהב ויש בו משהו מעניין, נייר אמבסדור לעומתו לבן יותר ובעל טקסטורה מעניינת (לא בטוח שרואים את זה מספיק טוב פה)
ממממממ… מתלבטת. אחים, בני דודים וחברים התבקשו לחוות את דעתם.
הדפסות הניסיון לעיתים מתבצעות ללא חיתוך של בית הדפוס.
קדימה לעבודה!
בחרנו נייר- "אמבסדור"
הכי כיף שאפשר למתג כל דבר באמצעות מדבקה!
מאשרים ומדפיסים!
והנה הם: כרטיסי ביקור מעוצבים, שוברי מתנה, מדבקות ממותגות לשימוש חופשי כיד הדמיון.