לפני שנתחיל לדבר על עיצוב הלוגו עצמו, נעצור רגע כדי להבין מה זה בכלל לוגו?

"לוגו (בעברית סמליל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל ארגון, חברה או מוצר) ולהיות מזוהה עימו בתודעת הקהל הרחב או גורם אחר.
ברוב המקרים, ילווה הלוגו במלל. לעתים, ישולב המלל כחלק מהאלמנט הגרפי ולעתים הלוגו יכיל טקסט בלבד, ללא אובייקט גרפי נלווה.
הלוגו מופיע על נייר המכתבים של הארגון, על המוצרים שלו, על המבנים שבהם הוא שוכן ובמקומות נוספים שבהם יש לזהות את הארגון.
העיצוב הגרפי של הלוגו הינו חלק מהליך מיתוג המוצר ועל כן על הלוגו לשדר ערכים מסוימים שיובנו בבהירות וכהלכה ע"י הצרכנים."

וויקיפדיה, 'לוגו'

בראשית ברא האדם את הלוגו ואת הסמליל

הסמלים הם סימנים גרפים לכל דבר והמאפיין אותם הוא שכל אדם מזוהה עם כוונותיהם.
סמלים רבים קיימים, שאין יודע מי יצר אותם, בטח לא מעצב בעל מקינטוש משוכלל…
לדוגמה 🙂 – זהו לא פרצוף של ממש אלא דימוי והפשטה של פנים צוחקות. הורגלנו לראות בעיגול חלול עם שתי נקודות בחלק העליון וחצי קשת בחלק התחתון ייצוג של אדם צוחק, וזאת בלי לכתוב דבר. נעשתה הפשטה וסגנון גרפי של הנושא, והסמל משמש אותנו תקשורתית להגיד משהו ברור וקליט שפשוט כולם מבינים.
עוד דוגמה נחמדה: מעצב אלמוני, בחר להמחיש את צורת גלי הים באמצעות שלושה קווים מעוגלים, וודאי שגלי המים אינם נראים כך אך בכל זאת, המסר מועבר, קצר, מתומצת וללא אפשרות לטעות בכוונת הצורה.

למה אני צריך לוגו מעוצב?

למה אני צריך עיצוב לוגו? איך זה יקדם את העסק שלי? שאלות אלו מלוות בעלי עסקים קטנים ובינוניים בעיקר בראשית דרכם.
הלוגו מלווה אותנו בכל עזרי השיווק שלנו: אתר אינטרנט, כרטיס ביקור, קטלוגים וכו

עיצוב לוגו לעסק, לפני ואחרי
מימין, עיצוב לוגו מיושן ועמוס, משמאל עיצוב לוגו חדש לעסק "כיף חיות"

אומרים שרושם ראשוני זה הכל, ככה זה גם עם הלוגו שלך.
הלוגו משקף את תחום העיסוק ומבטא ערכים הטמונים בעסק. במבט אחד בלוגו לקוח מחליט, או יותר נכון, מרגיש, אם העסק שלך הוא אמין או חובבני.

כולנו מכירים את השיר ששרה חווה אלברשטיין: "לכל איש יש שם"…
כמו שלכל אדם יש שם שבאמצעותו ניתן לזהות אותו, כך עסק צריך שניתן יהיה לקרוא בשמו ולזהות אותו ויזואלית, כאן נכנס הלוגו לתמונה.

בעולם מלא גירויים, הלוגו מבדל ומסמל אותנו, הוא מצביע על תחום העיסוק שלנו וגורם ללקוח לזהות מיד שזה אנחנו ולא עסק אחר.
ככל שהמיתוג יהיה חזק יותר ויעורר תחושות ורגשות אצל הצרכן – כך המותג יהיה זכיר יותר.

בפעם הבאה שהלקוח שלך יזדקק למוצר שלך או לסוג השירות שלך, הוא יידע מיד למי לפנות ועל מי להמליץ!

הקשר בין עיצוב לוגו למיתוג

מיתוג הוא עולם שלם של אסוציאציות ושל ערכים המרכיבים את הסיפור שמאחורי המותג, הלוגו הוא קצה הקרחון.
לרב, הלוגו הינו חלק מתהליך שיווק ומיתוג כולל.
בתהליך המיתוג מתגבשת אסטרטגיה שלמה ומתוכה נגזרים אלמנטים עיצובים.
האלמנטים העיצובים הללו הם אלו שייקבעו גם את שפת עיצוב הלוגו.

הלוגו הוא מיצוי גרפי של הרעיון העומד מאחורי המותג.
לוגו טוב הוא לוגו שמעורר ומפעיל את מטען הערכים הויזואליים והאמוציונאליים שמאחורי המותג. לוגו טוב הוא לוגו שקל לזכור אותו, כזה שבמבט אחד מכניס את המתבונן אל תוך עולם הערכים של המותג.

אנקדוטה מעניינת…

הלוגו מקבל את מירב כוחו לאחר פרק זמן מאוחר יותר ולא בתחילת דרכו, כאשר אנו כבר מקשרים אסוציאציות מסוימות ללוגו.
דוגמה טובה לכך היא הלוגו של נייקי, בתחילה היה זה סימן וי חסר משמעות, אך עם הזמן נוצרו אצלנו אסוציאציות ספורטיביות לגביו. שלב זה זהו השלב הממשי בו הלוגו מקבל משמעות אמיתית.

רחלי בר דוד

הסטודיו של רחלי
הפרספקטיבה שלי, בתור מי שמגיעה למשימה עם עיניים רעננות, ויודעת לספק תובנות עסקיות, מאפשרת לי להוביל תהליך לעיצוב אפקטיבי. כזה שמעביר את המסר, מתקשר עם קהל היעד וכן, גם נראה מיליון דולר.

רוצה לקבל טיפים שווים ישירות למייל?

מה את עושה פה כל היום?

דוגמאות וטיפים לעיצוב מצגות

מתוך מצגת מעוצבת – עיצוב מצגות תדמית עם דגש על פרסונליזציה ומקצועיות

עיצוב מצגת תדמית לחברת נור דיגיטל

עיצוב מצגת תדמית לחברת נור דיגיטל במהלך עיצוב מצגת התדמית לחברת נור דיגיטל התמקדנו בהצגת חדשנות, מקצועיות וחשיבה אסטרטגית – הערכים שמובילים את החברה. יצרנו היררכיית מידע ברורה באמצעות טיפוגרפיה עכשווית וקריאה, שילבנו אייקונים ואינפוגרפיקות להמחשת תהליכים ויתרונות בצורה ויזואלית ברורה, ועיצבנו עימוד מוקפד שמאזן בין תוכן לדימוי. שמרנו על

רוצה לראות עוד >
עיצוב שער למצגת ביוטק עם בינה מלאכותית ai

עיצוב מצגת רפואית הנדסת רקמות מטריסלף

Matricelf עיצוב מצגת ביוטק למשקיעים בפרויקט זה עיצבנו מצגת למשקיעים עבור חברת הביוטק Matricelf, העוסקת ברפואה רגנרטיבית פורצת דרך. מטרת המצגת הייתה להציג את חזון החברה, הטכנולוגיה הייחודית שלה ואת הפוטנציאל הכלכלי והקליני האדיר שהיא מביאה לעולם. בחרתי בקו עיצוב נקי, חדשני ומקצועי שמשקף את תחום הפעילות המתקדם של החברה.

רוצה לראות עוד >
הכנת מצגת מושלמת

המדריך המקוצר להכנת מצגת מושלמת

הכנת מצגת היא מיומנות חיונית בעולם העסקים, האקדמיה והתקשורת. מצגת טובה יכולה להעביר מסר בצורה ברורה, לשכנע קהל, ולעורר השראה. אבל איך הופכים הרעיונות שלנו למצגת מנצחת?

במאמר הזה נלווה אתכם צעד צעד בתהליך הכנת המצגת, משלב התכנון ועד להצגה עצמה.

רוצה לראות עוד >
סיפור 4 הבנים ועיצוב ובניית אתרים

מה הקשר בין סיפור ארבעת הבנים לעיצוב ובניית אתרים?

ארבעה בנים: ארבע דעות איך לייצר אתר חדש.
פסח שמח ושקט לכל קוראינו!
חג הפסח מתקרב, ואנו נזכרים שוב בסיפור ארבעת הבנים. כל אחד מהם מייצג גישה שונה כלפי החג, וכל אחד מהם יכול ללמד אותנו משהו חשוב על עיצוב אתרים.
עיצוב ובניית אתרים – חכם, תם, רשע ושאינו יודע לשאול. הנה ארבעה טיפוסים של בעלי אתרים:

רוצה לראות עוד >
כיצד ליצור מצגות באמצעות כלי AI?

כיצד ליצור מצגות באמצעות כלי AI?

יש לך רעיון למצגת, כבר כתבת ראשי פרקים בסיסים וכמה בולטים. מה עכשיו? מה הדרך הכי קלה מכאן ליצירת בסיס למצגת המושלמת שלך?

במאמר הזה אציג דרכים ליצירת המבנה הבסיסי והראשוני למצגת שלך. בשלב הבא נדבר על עיצוב המצגת.

רוצה לראות עוד >
איך לייצר שלד למצגת?

תכנון ובניית מצגת

תכנון המצגת הוא השלב הראשון והחשוב ביותר בהכנת מצגת מנצחת. השלד הוא המבנה הבסיסי של המצגת, והוא מספק לכם מסגרת עבודה שתסייע לכם להתמקד במידע החשוב ביותר שאתם רוצים להעביר לקהל היעד שלכם.

רוצה לראות עוד >